Łapino w jeden dzień 1dniintegracyjna wycieczka szkolna - szkoła przetrwania

Zajęcia odbywają się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego DOROTA w Łapinie, nad jeziorem, ok 20 km od Gdańska.
Punktem centralnym w zależności od pogody będzie wiata nad jeziorem lub hala namiotowa, w której w przypadku deszczu możemy realizować częsc zadań pod dachem.
Uczestnicy zostaną podzieleni na trzy zespoły realizujące po kolei 3 wybrane przez instruktorów zadania.
W przerwie pomiędzy zadaniami usiądziemy przy ognisku aby upiec sobie kiełbaskę oraz rozgrzać się gorącą herbatą.
Czas trwania programu do 5 godzin.
Zadania realizowane są w zespołach klasowych.
- Program
- 1 dni
DZIEŃ 1
- Uczestnicy zostaną podzieleni na zespoły klasowe i realizują po koleji 3 wybrane przez instruktorów zadania.
- ZAJĘCIA NA PONTONACH - Sterowanie dużym pontonem raftingowym może wydawać się banalnie proste :)
Koordynacji pracy sześciu wioślarzy tak aby wykonywali komendy sternika uczymy się podczas zajęć na zamkniętym kąpielisku. Następnie urządzimy wyścig w formie sztafety.
Aby na samym końcu przeprawić się na wyspę i wykonać tam jedno z zadań integracyjnych.
Podczas zajęć na wodzie uczestnicy są ubrani w kamizelki asekuracyjne a zajęcia są prowadzone przez ratowników. - BUDOWA TRATWY Z BECZEK Duże zadanie konstrukcyjne. Cała grupa zostaje podzielona na zespoły.
Zadaniem każdego z zespołów jest zbudowanie tratwy i przeprawa na drugą stronę kąpieliska. Tratwę budować można tylko z przekazanych drużyną materiałów: 200l beczek, linek, żerdzi.
Zadanie odbywa się na terenie zamkniętego kąpieliska a osoby płynące na tratwie ubrane są w kamizelki asekuracyjne. - ZAWODY NA ORIENTACJĘ Rozgrywane w krótkiej max. 1,5 godzinnej formule. Zadaniem uczestników (podzielonych wcześniej na 5-10 osobowe grupy) jest znalezienie w jak najkrótszym czasie 10 punktów kontrolnych. Po krótkim przeszkoleniu każda z grup otrzymuje mapkę z zaznaczonymi do znalezienia punktami. Punkty usytuowane są przy leśnych drogach w bliskiej odległości od terenu ośrodka.
- UCIECZKA z ALCATRAZ Duża gra przygodowa ze scenariuszem łączącym w całość wiele małych zadań. Aby uciec z słynnego Alcatraz trzeba przejść przez wiele przeszkód, często nie do pokonania przez jedną osobę. Kluczem do sukcesu jest współpraca całej grupy.
- INTEGRACYJNE GRY ZESPOŁOWE "Kołki kręciołki", "toster - mikser", "pifpafff..." i wiele innych - zabawy ruchowe przeprowadzane podczas deszczu pod dachem.
- Maszyna Rube’a Goldberga – pod dachem
Przesadnie rozbudowane urządzenie lub seria mechanizmów działających na zasadzie domina, które w złożony sposób wykonują bardzo proste czynności.
Kręgosłupem Waszej konstrukcji staną się kostki domina, które będą wprawiały w ruch kolejne elementy elektryczne i mechaniczne. - Katapulta – możliwa budowa pod dachem
Posiłkując się rysunkami średniowiecznych maszyn miotających wybudujecie własne urządzenie zdolne do wystrzelenia jajka Na koniec urządzimy zawody. Materiałem konstrukcyjnym są bambusowe tyczki. - Archery Games
To pojedynki łuczników rozgrywane z użyciem specjalnych strzał z piankowym grotem. Gra wymaga od uczestników taktycznego myślenia, kreatywnego podejścia do napotykanych trudności, a także sporo ruchu. Zabawa jest przede wszystkim bezpieczna.
Archery Games to znakomite rozwiązanie dla osób chcących poczuć dużą dawkę adrenaliny, mega zabawę i przy okazji nieźle się zmęczyć. - MAŁPIARNIA - zadaniowy park linowy
Przejście niskiego parku linowego? Banał! Minimum balansu, pomoc grupy i już jesteśmy na mecie. A co powiecie na zadaniowy park linowy? Nasi instruktorzy dadzą Wam pewną misję. Jesteście w stanie sprostać temu zadaniu tylko jeśli posiądziecie umiejętność kooperacji. - Podołacie?